KAPCSOLAT  |    |  
Adószám:
18120141-2-42
Számlaszám:
10700024-66676548-51100005

A Magyar Élelmiszerbank Egyesület
külföldről támogatott szervezetnek minősül.
Magyar Élelmiszerbank Egyesület
Támogassa munkánkat!
Főoldal / Hírek / Híreink / Tesco: Ami mérhető, az kezelhető! Közzétette első élelmiszer-hulladék jelentését az áruházlánc

Híreink

Tesco: Ami mérhető, az kezelhető! Közzétette első élelmiszer-hulladék jelentését az áruházlánc

2017.09.21


Tesco: Ami mérhető, az kezelhető!

Közzétette első élelmiszer-hulladék jelentését az áruházlánc

 

Budaörs, 2017. szeptember 21.

 

A Tesco Európa közzétette a 2016/2017-es pénzügyi évre vonatkozó jelentését a működése során keletkező élelmiszer-felesleg és -hulladék mennyiségéről. Ennek adatai szerint a magyar áruházlánc a cseh, lengyel és szlovák piacokat megelőzve, a legnagyobb arányban adományoz élelmiszer-felesleget rászorulóknak, illetve állatmenhelyeknek. Magyarországon a felesleg 29%-át tudja átadni jótékony célra. A Tesco a szektor képviselői közül a régióban elsőként publikált ilyen adatokat, mert meggyőződése, hogy az átláthatóság és mérés nélkülözhetetlen ahhoz, hogy hatékony lépéseket tegyen a pazarlás visszaszorítása érdekében.

 

A cseh, lengyel, szlovák és magyar áruházakat tömörítő Tesco Európa összesített adatai szerint a 2016/2017-es pénzügyi évben az áruházlánc összesen 3 325 675 tonna élelmiszert értékesített, működése során pedig 60 918 tonna élelmiszer-felesleg és -hulladék keletkezett. A feleslegből régiós szinten 8143 tonna élelmiszert adományozott rászorulóknak, valamint állatok számára. A magyar áruházlánc ezen időszak alatt 944 556 tonna élelmiszer értékesített, míg 19 233 tonna beszerzett élelmiszert nem tudott eladni. Utóbbiból 3421 tonna el nem adható, de emberi fogyasztásra alkalmas élelmiszert rászorulóknak adományozott, míg 5755 tonna – részben emberi fogyasztásra alkalmas, részben sérült – élelmiszerrel állatmenhelyeknek segített. Magyarország így az áruházakban keletkező élelmiszer-felesleg 29 százalékát ajánlotta fel jótékony célra, míg a Tesco Európa másik három országában ez az arány 10 százalék alatt maradt.

 

„Az Élelmiszerbank üdvözli a Tesco jelentését, mert mi is úgy látjuk, az élelmiszerkereskedőknek pontosan tisztában kell lenniük pazarlásuk mértékével ahhoz, hogy eredményes lépéseket tudjanak tenni a hulladék minimalizálása és az adományok növelése érdekében” – mondta Cseh Balázs, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület elnöke.

 

Az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelem a Tesco számára prioritás: célja, hogy áruházaiban egyetlen falat fogyasztható élelmiszer se vesszen kárba. Társadalmilag felelős vállalatként azon dolgozik, forgalom-előrejelzési és készletezési rendszerein még tovább javítva csökkentse a működése során keletkező felesleget, a pazarlás ellen pedig már most is számos eszközzel küzd.

 

2014-ben indította el – a Magyar Üzleti Felelősség Díjjal és az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállításon (OMÉK) Élelmiszerhulladékok Megelőzéséért Díjjal is kitűntetett – áruházi élelmiszermentő programját, amelynek keretében a programban részt vevő áruházak munkatársai minden munkanap végén összegyűjtik a már nem eladható, de emberi fogyasztásra még alkalmas élelmiszereket, és azt a Magyar Élelmiszerbank Egyesület és partnerszervezetei segítségével rászorulóknak juttatják el. A program során 2017 augusztus végéig összesen több mint 7841 tonna adományt adott át az áruházlánc, ami mintegy 19,6 millió adag ételnek felel meg. Az adományozás már 118 hazai áruházban zajlik, a Tesco célja pedig az, hogy 2020-ig minden közép-európai áruháza készen álljon arra, hogy jótékony célra ajánlja fel az élelmiszer-felesleget.

 

Mindemellett a Tesco 2017-ben itthon is bevezette a 112 hipermarketben elérhető Perfectly Imperfect kínálatot, amellyel szállítóinak segít csökkenteni a termelői oldalon keletkező élelmiszer-pazarlás mértékét. A program indulása óta 286 ezer kilogramm zöldséget és gyümölcsöt mentett meg így a kidobástól. Annak érdekében pedig, hogy vásárlói oldalon is a felelős fogyasztást segítse, a vállalat 2017 szeptemberében bejelentette, hogy a Tesco Európa áruházaiban megszünteti zöldség-gyümölcs osztályain az egyet fizet, többet kap akciókat. Szintén a háztartási hulladék csökkentését segíti a citrusfélék gyorsabb beszállításával, amivel ezek a gyümölcsök akár két nappal tovább is frissek maradnak, és amivel így kevesebb élelmiszer kerül a szemétbe a háztartásokban.

 

TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt.

Hisszük, hogy egy kis figyelmesség csodákra képes!

A Tesco 206 magyarországi áruházában hetente átlagosan 3 millió vásárlót szolgál ki friss élelmiszerrel, közel 20 000 munkatársat foglalkoztat Magyarországon, és ezernél is több helyi szállító számára nyújt üzleti lehetőséget. Az értékteremtés megjelenik társadalmi szerepvállalásában is, amiben a helyi közösségek fejlesztésére, támogatására helyezi a hangsúlyt. A Magyar Élelmiszerbank Egyesület platina fokozatú támogatójaként már 118 áruházából adja át napi rendszerességgel az élelmiszerfelesleget. 2014 szeptemberétől 2017 augusztusáig összesen több mint 3,5 milliárd forint értékben, több mint 7841 tonnányi termékkel támogatta a rászorulókat. Élelmiszer-mentő programja 2016-ban Felelős együttműködés kategóriában elnyerte a Magyar Üzleti Felelősség Díjat. 2016-ban hagyományteremtő céllal elindított „Ön választ, mi segítünk” országos pályázata, amely során vásárlói szavazzák meg, hogy közösségükben milyen programokat támogasson a Tesco, az elindítás évében Leginnovatívabb támogatói program kategóriában a Magyar Adományozói Fórum Társadalmi Befektetések Díjának fődíjasa lett. Több éve stratégiai partnere a Magyar Vöröskeresztnek és a Magyar Ökumenikus Segélyszervezetnek, így hátrányos helyzetű családokat felkaroló, fiatalokat fejlesztő kezdeményezéseket, adománygyűjtő vagy véradó programokat is támogat.

 

További információ:

www.tescomagyarorszag.hu 

“Ön választ, mi segítünk”

 

Hevesi Nóra                                                                                                     Varga Eszter

Kommunikációs igazgató                                                                            Média kapcsolatok menedzser

Tesco-Global Áruházak Zrt.                                                                        Tesco-Global Áruházak Zrt.

Tel.: +36 30 823 7903                                                                                    Tel.: +36 20 821 2138

nhevesi@hu.tesco-europe.com                                                                evarga66@hu.tesco-europe.com

 

 




További híreink »
HÍRLEVÉL - FELIRATKOZOM
HÍRLEVÉL - FELIRATKOZOM
ÖN IS SEGÍTHET!
TÁMOGASSON PÉNZADOMÁNNYAL
TÁMOGASSON ÉLELMISZERADOMÁNNYAL
TÁMOGASSON ÖNKÉNTES MUNKÁVAL
Rólunk mondták
Kardos István
Magyar Vöröskereszt - Főigazgató
Az Élelmiszerbank létrehozása Magyarországon is nagyszerű gondolat volt. Létrehozói tanúságot tettek – és tesznek a mai napig is – szociális érzékenységükről, segítőkészségükről.